تأثیر فدرال رزرو بر قیمت طلا و نقره

رابطه بین سیاست های نرخ بهره فدرال رزرو و تأثیر آن بر قیمت طلا و قیمت نقره چند وجهی است. 

در کوتاه‌مدت، قیمت‌های طلا و نقره به حرکت جهت‌دار نرخ صندوق‌های فدرال رزرو واکنش معکوس نشان می‌دهند. نرخ وجوه فدرال رزرو نرخ بهره ای است که موسسات سپرده گذاری با آن وجوه فدرال، موجودی هایی که در بانک های فدرال رزرو نگهداری می شوند، یک شبه با یکدیگر مبادله می کنند. 

با این حال، تأثیر بلندمدت سیاست فدرال رزرو بر طلا و نقره با اجرای سیاست فدرال رزرو که از سال ۱۹۷۱ به شدت دلار آمریکا را کاهش داده است، ارتباط بیشتری دارد. 

درک اینکه چگونه این نرخ‌ها بر قیمت طلا و نقره تأثیر می‌گذارند برای هر کسی که به دنبال سرمایه‌گذاری و تجارت طلا و نقره است ضروری است. 

نرخ فدرال رزرو چیست؟

نرخ وجوه فدرال رزرو نرخ بهره پایه است که از آن نرخ سایر اشکال وام‌دهی به دست می‌آید. 

فدرال رزرو از نرخ وجوه فدرال رزرو به عنوان یکی از ابزارهای سیاست پولی خود برای دستیابی به اشتغال کامل و قیمت های پایدار استفاده می کند. 

چرا نرخ های فدرال رزرو بر قیمت کالاها تأثیر می گذارد؟

طلا به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم (کاهش ارزش پول) و بی ثباتی اقتصادی در نظر گرفته می شود. چندین مکانیسم کلیدی می توانند رابطه آن را با نرخ وجوه فدرال رزرو توضیح دهند.

هزینه فرصت

هنگامی که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد، هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده مانند طلا افزایش می یابد. سرمایه گذاران ممکن است دارایی های دارای بهره مانند اوراق قرضه را به طلا ترجیح دهند که منجر به کاهش قیمت طلا شود.  

برعکس، زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش می دهد، هزینه فرصت کمتر طلا را جذاب تر می کند و به طور بالقوه قیمت آن را افزایش می دهد. به خاطر داشته باشید که این یک باور رایج است. 

طلا و نقره فیزیکی اغلب سنگ بنای بسیاری از پرتفوی های سرمایه گذاری هستند و به طور گسترده به عنوان محافظی برای حفظ ثروت در برابر کاهش ارزش ارزهای فیات توسط بانک های مرکزی در سطح جهانی دیده می شوند. با گذشت زمان، طلا بدون توجه به سطح نرخ وجوه فدرال رزرو بالاتر رفته است:

سود فدرال طلا نقره

نمودار نشان می دهد که از سال ۲۰۰۱، زمانی که بازار گاوی فلزات گرانبها سکولار آغاز شد، نرخ وجوه فدرال رزرو بین ۵.۵ تا ۰ درصد در نوسان بوده است. قیمت طلا به طور کلی بدون توجه به سطح نرخ وجوه فدرال رزرو در حال افزایش بوده است. این امر به ویژه از زمان آخرین چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو صادق است. 

در حالی که می‌توان از واکنش‌های «زانو زدگی» در بازار با پیش‌بینی تغییر در نرخ صندوق‌های فدرال رزرو استفاده کرد، قیمت‌ طلا و نقره بدون توجه به سطح نسبی نرخ وجوه فدرال رزرو در دوره‌های زمانی طولانی‌تری افزایش یافته است. . نمودار بالا فقط به سال ۲۰۰۱ برمی گردد. اگر ۱۹۷۱ تا کنون را نشان دهد، نتیجه یکسان است. 

تاثیر بر قیمت نقره 

نقره هم یک فلز پولی و هم یک فلز صنعتی است. نقره یک ورودی کلیدی برای فناوری و کاربردهای صنعتی و همچنین برای سخت افزار نظامی است. این دوگانگی به این معنی است که قیمت آن تحت تأثیر تقاضای سرمایه گذاری و تقاضای صنعتی است. به عنوان یک فلز پولی، قیمت نقره بر اساس سیاست نرخ بهره فدرال رزرو در معرض نوسانات کوتاه مدت است. به عنوان یک فلز صنعتی، قیمت تحت تاثیر نوسانات و جریان تقاضای صنعتی و همچنین عرضه نسبی نقره برای تامین این منبع تقاضا قرار می گیرد.  

رابطه بین نرخ صندوق های فدرال رزرو و فلزات گرانبها به ویژه در سال های اخیر مشهود بوده است. به عنوان مثال، در طول همه گیری کووید-۱۹، فدرال رزرو برای حمایت از اقتصاد، نرخ بهره را به سطوح نزدیک به صفر کاهش داد. این سیاست، همراه با محرک های مالی گسترده، منجر به افزایش قیمت طلا و نقره شد زیرا سرمایه گذاران به دنبال پناه بردن از عدم اطمینان اقتصادی و پیش بینی تورم در آینده بودند.

از مارس ۲۰۲۲، فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ بهره از ۰ درصد با قیمت طلا زیر ۱۹۰۰ دلار کرد. به سرعت تا امروز، فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال رزرو را به ۵.۵ درصد رسانده است، اما قیمت طلا بیش از ۲۴۰۰ دلار است. نکته اینجاست که قیمت‌های طلا و نقره بیشتر بر مبنای پوشش ریسک در برابر کاهش ارزش پول فیات است تا سطح نرخ‌های بهره.

سرمایه‌گذاران چگونه می‌توانند از طلا و نقره در مقابل سیاست نرخ فدرال رزرو سرمایه‌گذاری کنند؟

درک تاثیر نرخ صندوق های فدرال رزرو بر قیمت طلا و نقره برای تصمیم گیری آگاهانه سرمایه گذاری بسیار مهم است. در اینجا برخی از ملاحظات استراتژیک وجود دارد:

هولدینگ هسته در مقابل معاملات روند سوداگرانه

داشتن حداقل ۱۰ درصد از سبد سرمایه گذاری در طلا و نقره فیزیکی عاقلانه است. نحوه تخصیص بین این دو یک ترجیح شخصی است، اما در حال حاضر، نقره از نظر تاریخی نسبت به طلا کمتر ارزش گذاری شده است و ممکن است در حال حاضر ارزش سرمایه گذاری نقره نسبت به طلا بیشتر باشد.

فراتر از ذخایر اصلی طلا و نقره، تجزیه و تحلیل بیانیه‌های سیاست و شاخص‌های اقتصادی فدرال رزرو می‌تواند بینشی در مورد تغییرات نرخ بهره در آینده ارائه دهد. این می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا واکنش های بازار را پیش بینی کرده و پرتفوی خود را بر اساس آن تنظیم کنند. همچنین می تواند معاملات سودآور را در کوتاه مدت نوسانات قیمت طلا و نقره تسهیل کند. اما به یاد داشته باشید که در حال حاضر، روند بلندمدت نشان دهنده افزایش قیمت طلا و نقره دارد. 

در حالی که نوسانات کوتاه مدت قیمت طلا و نقره می تواند تحت تأثیر تغییرات نرخ بهره فدرال رزرو قرار گیرد، روندهای بلندمدت تحت تأثیر عوامل اقتصادی و ژئوپلیتیکی گسترده تر است. حفظ چشم‌انداز بلندمدت می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا از نوسانات خارج شده و از ارزش کلی این فلزات سود ببرند.

آیا طلا و نقره در خود فدرال رزرو وجود دارد؟ 

پاسخ ساده این است: بله.” فدرال رزرو به عنوان نگهبانی برای بانک های مرکزی خارجی و دولت های خارجی عمل می کند. فدرال رزرو همچنین متولی ۸۱۰۰ تن شمش طلای ادعایی متعلق به خزانه داری ایالات متحده است. با این حال، اینکه آیا عنوان قانونی این طلا همچنان نزد خزانه‌داری ایالات متحده باقی می‌ماند یا اینکه طلا برای مقاصد دیگر (معاوضه، اجاره طلا یا سایر انواع تحمیل‌ها) مورد استفاده قرار گرفته است. 

تا آن مرحله، آخرین حسابرسی مستقل و معتبر از طلای نگهداری شده توسط فدرال رزرو به نمایندگی از خزانه داری در سال ۱۹۵۳ بود. خزانه داری ایالات متحده از سال ۱۹۵۳ اجازه حسابرسی، ارزیابی و حسابداری موجودی ذخایر طلای ایالات متحده را نداده است. در ۲۵ سال گذشته، تلاش‌های متناوبی توسط برخی از نمایندگان کنگره برای تصویب لایحه‌ای صورت گرفته است که به حسابرسی رسمی و مستقل فدرال رزرو، از جمله ذخایر شمش طلای آن نیاز دارد. هر بار که فدرال رزرو برای شکست قانون پیشنهادی کمپینی در کنگره به راه انداخت. بنابراین، در حالی که احتمالاً فدرال رزرو هنوز از طرف نهادهای رسمی خارجی طلا نگهداری می کند، مشخص نیست که آیا، و چقدر، هنوز مالکیت قانونی طلای خزانه داری را حفظ می کند یا خیر.

نرخ وجوه فدرال رزرو نقش مهمی در شکل دادن به محیط اقتصادی ایفا می کند و به طور مستقیم بر قیمت طلا و نقره در کوتاه مدت تأثیر می گذارد. این دانش می تواند استراتژی های تجاری کوتاه مدت سودآور را تسهیل کند. با این حال، در دوره های زمانی طولانی تر، شواهد نشان می دهد که نرخ وجوه فدرال رزرو هیچ تاثیری بر ارزش بازار طلا و نقره ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *