فلز نقره در صنعت

نیاز به نقره به عنوان یک کالای صنعتی

نقره یکی از پرمعامله ترین کالاها در صنعت جهان است. نقره یک فلز گران بها که هزاران سال است توسط بشر استفاده می شود. نقره در صنعت تقاضای زیادی در بخش هایی مانند الکترونیک، پزشکی و … دارد، در واقع بیش از نیمی از کل مصرف نقره برای مقاصد صنعتی است.

نقره در درجه اول به عنوان یک محصول جانبی در تولید سایر فلزات مانند روی، سرب، مس و طلا تولید می شود. تقریباً ۴/۵  (۸۰ درصد) از کل تولید نقره به عنوان محصول جانبی است و استخراج انحصاری تنها ۲۰ درصد از کل تولید جهانی نقره را تشکیل می دهد.

نقره در سال‌های اخیر شاهد افزایش تقاضا بوده است. در سال های گذشته با بلوغ بخش صنعتی در هند، تقاضای نقره افزایش می یابد. در واقع، تقاضا برای نیازهای صنعتی در طول سال ها به طور پیوسته افزایش یافته است. در مقایسه با نرخ طلا، نرخ نقره در هند نسبتا کمتر از ارزش گذاری شده است. این امر از نسبت بالای قیمت طلا به نقره در مقایسه با گذشته مشهود است. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران به پتانسیل بلندمدت این فلز گرانبها از نظر بازده در مقایسه با طلا به آن توجه ویژه ای می شود.نقره در صنعت

نقره به عنوان یک کالا مهم در صنعت

نقره جدا از اینکه یک فلز گران بها است یک فلز بسیار مفید است. تقاضای اولیه برای نقره ناشی از استفاده در صنعت است. نقره در تولید تقریباً هر دستگاه الکترونیکی مانند تبلت یا تلفن هوشمند استفاده می شود. همچنین یک عنصر ذاتی در تولید سلول های فتوولتائیک است که در قطعات خودرو و پنل های خورشیدی استفاده می شود. تقاضای صنعتی نقره از اوایل تا اواخر قرن بیستم چهار برابر شده است. چه لوله کشی داخلی، خودرو، برق یا فناوری هوافضا، نقره به یک ستون اصلی در عرصه تولید تبدیل شده است.

کاربرد نقره در صنعت جهان

نقره دارای رسانایی حرارتی بالا و همچنین رسانایی الکتریکی است که آن را برای بخش تولید برق ایده آل می کند. نقره نسبت به مس تطبیق پذیرتر است، که آن را در فهرست بزرگی از محصولاتی که ما به صورت روزانه از آنها استفاده می کنیم، گنجانده شده است. به عنوان مثال، نقره در ساعت زنگ دار، کامپیوتر، تلفن همراه، لوله کشی، سوئیچ دیواری، آینه حمام، مایکروویو، ماشین ظرفشویی و حتی در تولید لباس های پلی استر استفاده می شود. استفاده از نقره به دلیل مزایای متعدد آن در مقایسه با سایر فلزات صنعتی است.

نقره در صنعت به عنوان کاتد در باتری ها و همچنین در کلیدهای غشایی در تلویزیون ها استفاده می شود. سلول های اکسید نقره را می توان در ساخت سمعک، اسباب بازی، دوربین، ماشین حساب و … یافت.

نقره نسبت به باتری های لیتیوم یونی سازگارتر با محیط زیست است و به همین دلیل در صنعت خودروهای الکتریکی و همچنین لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده می شود. از نقره در لحیم کاری و لحیم کاری فلزات در دستگاه های حساس با بازدهی بالا نیز استفاده می شود.

سرمایه گذاری نقره

قیمت نقره متاثر از تقاضای صنعتی

در نتیجه استفاده صنعتی نقره بر قیمت کالا تا حد زیادی تأثیر می گذارد. هر گونه افزایش در فعالیت های اقتصادی در سراسر جهان باعث افزایش نرخ نقره می شود. به عنوان مثال، اگر رشد جهانی به رهبری ایالات متحده افزایش یابد، تقاضا برای نقره به طور متناسب افزایش خواهد یافت.شمش سرمایه نقره

تقاضای نقره در صنعت حتی می تواند در زمان رکود شدید افزایش یابد. نقره در تولید سه مورد از اساسی ترین نیازهای انسان ( ۱-غذا، ۲-انرژی ۳- آب ) در صنعت جهان استفاده می شود.

بدین ترتیب، نقره تمایل دارد تقاضای مناسبی را حتی در زمان رشد اقتصادی پایین نشان دهد. از سلول های فتوولتائیک گرفته تا دستگاه های تصفیه آب، نقره به هر شکلی وجود دارد تا بازدهی دستگاه را بهتر کند. با این حال، نقره در حال حاضر در مقایسه با طلا قیمت کمتری دارد.

نقره نیز مانند طلا به صورت شمش نقره سرمایه گذاری می شود، کارشناسان بر این باورند که این عدم تطابق در روند قیمت ها به سمت نرخ های بالا در آینده است. این خبر خوبی برای سرمایه گذاران بلندمدت است که امیدوارند از طریق سرمایه گذاری در نقره از پول خود در برابر تورم محافظت کنند.

طلا نیز یک انتخاب عالی است، با این حال قیمت طلا در سطوح خوبی قرار دارد و احتمالاً افزایش قیمت‌ها در آینده کمتر به نسبت نقره باشد. همیشه باید قبل از سرمایه گذاری در فلزات گرانبها مانند نقره با مشاور مالی خود مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *