چرا الماس گران قیمت ترین سنگ جهان است ؟

الماس ها چه تراشکاری شده و چه خام گران‌ قیمت ترین موجود در جهان هستند و هنوز هم کسانی به دنبال خرید این سنگ قیمتی در تمام جهان هستند ، تا به حال به این فکر کرده‌اید که این قیمت بالا چه دلیلی دارد و چرا مردم حاضرند بهای سنگینی برای جواهرات الماس بپردازند؟

بیایید نگاهی بیندازیم و جواب‌ها را پیدا کنیم.الماس

الماس های گران قیمت : دلیل قیمت های بالا

تمام الماس ها در جهان با ارزش نیستند!!

کیفیت کمیاب الماس دلیل اصلی قیمت بالا

انگشتر لوکس

بله تمام الماس های استخراجی در جهان گران قیمت نیستند این نوع از الماس در صنعت و ماشین آلات صنعتی بکار میروند و از لحاظ ظاهری دارای نواقص زیادی هستند که باعث می شود نتوان آن ها را در جواهرات بکار برد.

درصد آن دسته از الماس هایی که از لحاظ ظاهری با کیفیت بوده و می توان از لحاظ ظاهری محو تماشایشان شد کم است.

کیفیت این نگین لوکس را چند عامل تحت تاثیر قرار میدهد :

رنگ

رنگ یکی از معیار های اصلی برای انتخاب الماس به عنوان جواهر است. رنگ سفید و یا بی رنگ این سنگ به عنوان جواهر شناخته می شود.بزرگترین الماس

در واقع ، بیشتر الماس‌ های استخراج‌ شده با رنگ‌های زرد هستند و تنها درصد کوچکی از آن‌ها را می توان به صورت بی‌رنگ و یا نزدیک به بی رنگ طبقه‌بندی کرد ، همین موضوع باعث تفاوت قیمت در الماس های گوناگون می شود.

علاوه بر این، حتی سنگ‌های با رنگ‌های زرد کمرنگ و یا نزدیک به بی رنگ نیز کمیاب و نادر هستند.

الماسی با نام ” Foxfire diamond ” بزرگترین الماس شناخته شده زرد رنگ که در آمریکای شمالی استخراج شده است.

قیمت سنگ الماس

شفافیتdiamond

بیشتر سنگ های خامی که در طبیعت یافت می شوند دارای رگه ها و لکه های درونی هستند همین موضوع باعث کاهش کیفیت و یا تاری می شوند حال اگر آن سنگ الماس باشد که به خودی خود سنگی کمیاب است پس باید به دنبال درصدی کمی از آن ها بگردیم که بدون عیب و نقص داخلی هستند.

برش و آماده سازی

برش و آماده سازی الماس کار دشواری است ، یک سنگ تراش برای تراشیدن سنگی مثله سنگ فیروزه می تواند قسمتی از آن را برش دهد تا قسمت معیوب آن از بین برود ولی در الماس خام به راحتی نمی توان قسمت معیوب را جدا کرد و نیز وزن آن را فدای برش کاری کرد و همچنین به سختی می توان یه لوزی واضح با خطوط منطم بر روی الماس برش داد.

همیشه در برش الماس دو اتفاق میوفتد یا شکل ظاهری ایده آل فدای اندازه و وزن الماس می شود و یا بر عکس !!!

جواهرات الماس

در تمام جهان به ندرت می توان الماسی با شفافیت بالا و بدون رنگ و بزرگ برای برشکاری دقیق یافت به همین دلایل هنوز که هنوزه الماس جزو گران قیمت ترین سنگ در جهان است و خواهد ماند !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *