انواع مدل های گردنبند نقره و طلا

گردنبندهای زینتی قدمتی بیش از ۵ هزار ساله دارد در این مقاله به بررسی انواع مدل گردنبند نقره و طلا خواهیم پرداخت. طراحی گردنبندها از زمان سومریان ، یونانیان، رومیان از موضوعاتی چون قدرت ، موقعیت و البته زیبایی نشأت گرفته است.

گردنبند مدل زنجیری

انواع مدل های گردنبند نقره و طلا

گردنبند های زنجیره ای مانند زنجیر کارتیر از حلقه های متصل شده به هم تشکیل شده اند. در این نوع از گردنبندها، سبک های پیوند میان زنجیره ها ظاهر زنجیره را تعیین می کند،  رایجترین نوع گردنبند زنجیری با حلقه ساده نقره یا طلا ساخته شده اند اما در بعضی از مدل های خاص حلقه های زنجیر دارای نگین های ریز است. در زیر میتوانید انواع مدل گردنبند نقره و طلا را مشاهده کنید.

تخفیف!
فیلم
۴,۴۵۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود
شروع قیمت: ۱,۴۶۴,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود
شروع قیمت: ۱,۱۵۱,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود
شروع قیمت: ۱,۲۳۹,۰۰۰ تومان
تخفیف!
شروع قیمت: ۱,۱۷۳,۰۰۰ تومان
تخفیف!
شروع قیمت: ۱,۲۷۳,۰۰۰ تومان
تخفیف!
شروع قیمت: ۱,۴۶۴,۰۰۰ تومان

انواع مدل گردنبند نقره و طلا: گردن آویزانواع مدل های گردنبند نقره و طلا

گردنبندهای آویز دارای یک قسمت تزئینی هستند که از زنجیر آویزان شده اند. آویز های این گردنبند ها انواع مختلفی دارند که معروفترین آنان پلاک های معروف حروف اسمی هستند نوع دیگر آویز ها دارای قفل هستند و داخل آویز عکس یادگاری قرار می گیرد. نوع دیگر آویز سنگ های قیمتی هستند که از زنجیر آویزان شده اند.

گردنبند چند ردیفه

انواع مدل های گردنبند نقره و طلا

این گردنبندها حجیم و لایه لایه بوده و با حجم زیاد خود ناحیه زیر گردن را می پوشانند. این نوع گردنبند ها دارای درخشش زیاد و چشمگیر هستند و باعث جلب توجه اطرافیان می گردند. این نوع گردنبند ها در ست سرویس نقره و طلا بیشتر به کار می روند.

گردنبند Y شکلانواع مدل های گردنبند نقره و طلا

این نوع از گردنبند دارای دو شاخه و بلند در انتهای خود است این نوع گردنبند نیز در سرویس ها بیشتر به کار می رود.

گردنبندهای بلند رو لباسی

انواع مدل های گردنبند نقره و طلا

این نوع گردنبند ها شامل تمامی سبک های گردنبند بلند رو لباسی می شود معروف ترین آن گردنبند شال است. گردنبندهای بلند در سالهای گذشته در جواهرات محبوبیت بالایی پیدا کرده اند.

گردنبند های بلند به دلیل استفاده از نقره و طلای زیاد قیمت بالاتری نیز دارند و بسیار لاکچری و لوکس جلوه میکنند از طرفی به دلیل وزن بالا آن ها می توان این گردنبند ها را به عنوان سرمایه گذاری نیز خریداری کرد.

اندازه و طول بلند گردنبندهای رو لباسی زیبایی چشمگیر به آن میدهد و با داشتن یک آویز تزئینی زیبا در انتها آن، چشم نوازی خود را چندین برابر می کند.

انواع مدل گردنبند نقره و طلا: گردنبند چوکر

انواع مدل های گردنبند نقره و طلا

این گردنبند محبوبیت بالایی در زمان قرون وسطا داشته از ویژگی های این گردنبند می توان به قرار گیری راحت بر روی گردن اشاره نمود. این نوع گردنبند می تواند باریک، ظریف و یا پهن و شیک باشد.

گردنبند رشته ایانواع مدل های گردنبند نقره و طلا

اشخاصی که سلیقه خاصی دارند و به دنبال یک گردنبند جدید هستند، این نوع گردنبند با دارا بودن چندین رشته مروارید یا مهره هایی از سنگهای نیمه قیمت و یا قیمتی است که به هم پیچیده شده اند، بهترین انتخاب است. به دلیل نزدیکی گردنبند به پوست می بایست در خرید رنگ آن و مطابقت با پوست خود توجه ویژه داشت.

گردنبند حلقه ای یا تورک

انواع مدل های گردنبند نقره و طلا

گردنبند تورک یا حلقه ای، یک حلقه بزرگ سفت و محکم از جنس فلز است که به صورت یکپارچه یا با مکانیزم پیچشی از دو جزء ساخته شده است. اکثر این گردنبند ها در قسمت جلویی، باز هستند، اگرچه برخی از آنها دارای قلاب و حلقه نیز هستند. این نوع گردنبند به ویژه در فرهنگ های مختلف در عصر آهن اروپا ، از حدود قرن هشت قبل از میلاد تا قرن سه پس از میلاد رایج بوده اند.

گردنبند مدل Festoon

انواع مدل گردنبند نقره و طلا را میتوان به مدل فاستون اشاره کرد، ویژگی ظاهری اصلی این سبک گردنبند، گلدسته یا روبان با نقوش طبیعی مانند گل ، برگ است که در پیچ های گسترده به دور گردن و از روی شانه ها آویزان شده است. امروزه در مجموعه های معاصر می توان اشکال مدرن تری از این نوع گردنبند را مشاهده کرد.

انواع مدل های گردنبند نقره و طلا

 

1 دیدگاه برای “انواع مدل های گردنبند نقره و طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *