سنگ تولد بهمن ماه

سنگ متولدین بهمن

سنگ بهمن ماهی های عزیز ” آمیتیس ” است ، آمیتیس در اصل به کوارتز بنفش یا سرخ گفته می شود کوارتز خالص بدون رنگ است و در رنگ بنفش به نام آمیتیس شهرت دارد ، در ادامه به بررسی سنگ تولد بهمن ماه می پردازیم.

آمیتیس

آمیتیس سنگ تولد بهمن ماه

آمتیست همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، از کوارتز تشکیل شده است ، کوارتز دومین ماده فراوان موجود در پوسته زمین است. آمتیست رنگ خود را از تابش نور بر ناخالصی عناصر های آهن ، تیتانیوم و منگز بدست می آورد. از مقاومت بالایی برخوردار نیست و نیاز به مراقبت دارد.سنگ متولدین بهمن

رنگ آمیتیس بنفش ، قرمز مایل به آبی ، صورتی است و در سنگ اصلی طیف ها رنگی گوناگونی از آبی ، قرمز می توان دید به همین دلیل برشکاری این سنگ برای استفاده در جواهرات بسیار مهم است چرا که با یک برشکاری دقیق می توان رنگ فوق العاده و چشم نوازی را بدست آورد.

رنگ بنفش از دیرباز به عنوان یک رنگ سلطنتی شناخته شده است ، بنابراین جای تعجب ندارد که آمتیست در طول تاریخ با تقاضا زیادی رو به رو بوده باشد. به همین دلیل سنگهای آمتیست را می توان در جواهرات و تاج بریتانیا در هر دوره های مختلف سلطنتی مشاهده نمود.

بودائیان معتقدند که آمتیست مراقبه را تقویت می کند و این گوهر اغلب برای مهره های نماز تبت استفاده می شود.

همچنین آمیتیس ، سنگ مورد علاقه کاترین کبیر و پادشاهان مصر بوده است.

دیگر ویژگی ها

در بعضی از نقاط جهان آمتیست را برای جشن ششمین و هفدهمین سالگرد ازدواج نیز استفاده می کنند و زن و شوهر برای ابراز مهر و محبت به یکدیگر جواهری با سنگ آمیتیس هدیه می دهند.سنگ ماه

آمیتیس به سنگ زایمان نیز معروف است و به کسانی که به تازگی مادر شده اند آمیتیس هدیه داده می شود.

نام آمتیس از کلمه یونانی ” Amethystos ” به معنی ” بدون مستی ” یا ” مست نیست ” گرفته شده است.

سنگ ماه بهمن به دلیل رنگ بنفش و شباهت آن به انگور در یونان باستان به خدای شراب معروف بود و اعتقاد بر این بوده که با به همراه داشتن این سنگ ، انسان از مستی محافظت می گردد.

هنرمند معروف لئوناردو داوینچی می نویسد : آمتیست ها هوش را تقویت می کنند و انسان را در برابر افکار شیطانی محافظت می کند.

فرهنگ های گوناگون ، آمتیست را با صلح ، توازن و شجاعت مرتبط کرده اند و به آن خواص درمان بی خوابی و تسکین درد را نیز نسبت می دهند.

تا قرن نوزدهم آمتیست ها به اندازه زمردها ، یاقوت کبود ارزشمند و گران بودند ، اما پس از آن که بخش بزرگی از ذخایر آمتیست در برزیل کشف شد ، باعث کاهش شدید قیمت آن گردید.

آمیتسیت

1 دیدگاه برای “سنگ تولد بهمن ماه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *