بررسی نمودار قیمت نقره در ۲ سال گذشته

قیمت نقره خام در دو سال اخیر

قیمت هر اونس نقره خام ۹۹۹ در دو سال گذشته ( از آبان ۹۶ الی آبان ۹۸ ) با افزایش و کاهش رو به رو بوده است در ادامه این مقاله به بررسی نمودار قیمت ها در دو سال اخیر ، رشد و سقوط قیمت نقره در ایران و جهان به واحد تومان و دلار خواهیم پرداخت.

نمودار قیمت نقره در جهان دو سال گذشته

همانطور که مشاهده می فرمایید قیمت هر اونس نقره در دو سال گذشته با افزایش  رو به رو بوده است ،

نمودار نقره

سال ۲۰۱۸ سال خوبی برای قیمت نقره نبود چرا که قیمت نقره به پایین ترین حالت خودش رسیده بود و با افزایش چشم گیری همراه نبود ، در همان زمان بود که تحلیلگران بازار پیش بینی رشد مناسب قیمت نقره را داشتند ، این پیش بینی به درستی انجام شده بود و قیمت نقره در اواخر تابستان ۲۰۱۹ به قیمت ۱۹ دلار برای هر اونس نقره رسید.

پیش بینی بعضی از تحلیل گران در بلند مدت این بود که قیمت نقره حتی از مرز ۲۰ دلار فراتر رود.

پیش بینی کوتاه مدت تحلیل گران حاکی از این است که قیمت نقره در چند ماه باقی مانده تا پایان سال ۲۰۱۹ در حدود هر اونس ۱۷.۵ الی ۱۸.۵ دلار معامله گردد.

هر ” ۳۵ اونس ” نقره معادل ” ۱ کیلوگرم ” نقره می باشد ، در پایین نمودار نقره در دو سال گذشته را به کیلوگرم مشاهده می کنید.

بررسی نمودار قیمت نقره در 2 سال گذشته

نمودار قیمت نقره در ایران

قیمت نقره در ایران وابسته به دو تابع بوده است ، قیمت ارز و قیمت نقره در بازار جهانی ؛ به همین دلیل نمودار قیمت نقره ایران در دو سال گذشته با نوسانات بسیار زیادی همراه بوده است.

قیمت نقره خام ۹۹۹ در آبان ۹۶ حدود ۲۴۰۰ تومان معامله می گرید ، با بالا رفتن قیمت دلار از ۴۲۰۰ به ۶۰۰۰ تومان قیمت نقره ۹۹۹ به ۳۰۰۰ تومان رسید و بعد از تثبیت دلار در قیمت ۱۲۰۰۰ تومان قیمت نقره نیز به حدود ۷۰۰۰ تومان رسید.

نمودار رشد قیمت نقره در ایران طی دو سال گذشته نشان می دهد قیمت نقره به بش از ۳ برابر رسیده است !!

برای مشاهده قیمت روز نقره در ایران و جهان به صفحه قیمت روز نقره مراجعه نمایید.

6 دیدگاه برای “بررسی نمودار قیمت نقره در ۲ سال گذشته

  1. حسین گفته:

    سلام با این اوصاف که شما می فرمایید نقره برای سرمایه گذاری خوب نیست چون دلار از۴۲۰۰ به ۶۰۰ بیشتر از نقره در همان مدت افزایش داشته نظر شخصیه منه لطفا راهنمایی کنید پاسخ سوالامو کی و از کجا دریافت کنم ممنون

    • noghra گفته:

      سلام و احترام
      در فلزات گران بها قیمت ارز و همچنین قیمت جهانی فلز در نظر گرفته می شود ، گاهی در زمانی مشخص قیمت فلزی از قیمت دیگز فلزات عقب می افتد که به اصطلاح به آن جا مانده فلزات گفته می شود ، در این زمان باید برآیند تناسب قیمت فلزات با یکدیگر بررسی شود

      • محمد گفته:

        سلام من از شما در حدود ۴میلیون تومان نقره خام خریداری کردم در دی ماه سال ۹۸میخواستم بدونم تابه امروز چقدر افزایش قیمت پیدا کرده؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *