ورود تکنولوژی به زیورآلات

به تازگی حلقه هوشمندی تولید شده است که می توان با آن ضربان قلب و میزان کالری بدن و اکسیژن خون را اندازه گرفت این انگشتر قرار است با قیمتی مناسب در بازار عرضه شود.

حلقه هوشمند سلامت سنج فیت بیت ( fitbit )

در نمایشگاه CES 2022، شرکت فناوری سلامت مووانو، حلقه سلامتی مووانو را به نام fitbit معرفی می کند، یک دستگاه پوشیدنی که هدف آن کمک به مردم در نظارت بر بیماری های مزمن مانند بیماری های تنفسی و قلبی و درک بهتر افراد از سلامت روزانه بدنشان

حلقه مووانو تمام اندازه گیری های اولیه از جمله ضربان قلب، تغییرپذیری ضربان قلب (HRV)، خواب، تنفس، دما، سطح اکسیژن خون، مراحل و کالری سوزانده شده را اندازه گیری می کند. با این حال شرکت مووانو می‌گوید: این حلقه تنها به جمع‌آوری داده‌های خام نمی پردازد بلکه نحوه ارتباط معیارهای سلامتی بدن را با یکدیگر می سنجد. به عنوان مثال، برنامه Movano می تواند تاثیر عادات ورزشی روزانه را بر الگوهای خواب یا HRV در طول زمان به شما بگوید.

انگشتر هوشمند

مووانو، کمپانی فناوری‌محور با تمرکز روی سلامت بدن است به طور کلی انگشتر های سلامتی این شرکت را مووانو رینگ (Movano Ring) می نامند.

اپلیکیشن حلقه هوشمند در موبایل

شرکت مووانو در نظر دارد تمام ایده هایش را اجرایی نماید. تا کنون اسکرین شات هایی که از برنامه Movano نشان داده شده است. هیچ چیز انقلابی و متفاوتی را نسبت به اپلیکیشن های سلامتی کمپانی های دیگر مانند اپل، سامسونگ یا شیائومی ارئه نداده است، اما نحوه ارائه داده ها و نمودار ها از بسیاری دیگر از اپلیکیشن ها قابل هضم تر و بهتر است.

این انگشتر جدید در درجه اول بر این تمرکز دارند که به شما بگویند آیا باید در یک روز به خودتان فشار بیاورید یا در آن روز به استراحت بپردازید. تمام پردازش های ممکن درون حلقه ساده انجام می شوند و از طریق اپلیکیشن داده های خام پردازش شده و به اطلاعات سلامتی شما و هشدار ها و یا برنامه های ورزشی و تغذیه ای تبدیل می گردند.

تست قند خون با استفاده از حلقه هوشمند

شرکت مووانو در نظر دارد امکان نظارت بر روی قند و فشار خون را نیز به حلقه‌ی هوشمند خود اضافه کند. مووانو رینگ جدید برای گرفتن قند و فشار خون می بایست به فناوری فرکانس رادیویی مجهز گردد.

قیمت حلقه مووانو رینگ

هم اکنون در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی قیمت دقیق مووانو رینگ مشخص نیست. این شرکت قصد دارد مقرون به صرفه ترین ابزار سلامت را به بازار ارائه نماید. بعضی از کارشناسان قیمت کمتر از ۵۰ دلار را برای این انگشتر هوشمند متصور هستند. پیش بینی می شود در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد عرضه‌ی حلقه مووانو رینگ باشیم.

 

 

1 دیدگاه برای “ورود تکنولوژی به زیورآلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *