کاهش قیمت طلا و نقره در هفته گذشته آبان ۱۳۹۸

کاهش قیمت طلا و نقره در بازار جهانی

در بازار جهانی و در چند روز گذشته پس از چند صعود و پیشرفت قیمت نقره و طلا شاهد کاهش قیمت این دو فلز بودیم.

در شش ماه گذشته بازار با افزایش خوب ” ۱۳ درصدی فلز نقره ” و ” ۱۴ درصدی فلز طلا ” همراه بود ، کاهش قیمت چند روز اخیر بیشترین شدت را در شش ماه گذشته داشته است.

کاهش قیمت طلا و نقره در هفته گذشته آبان 1398

کاهش قیمت طلا و نقره در هفته گذشته آبان 1398

البته کاهش قیمت به طور چشمگیر اتفاق نیوفتاد و بعضی از تحلیل گران این کاهش قیمت را نقطه مناسبی برای خرید و سرمایه گذاری ذکر می کنند.

بعضی دیگر از تحلیل گران بر این عقیده اند که ریسک خرید در این نقطه از قیمت کمی بالا است و احتمال کاهش بیشتر قیمت نیز وجود دارد هرچند که این احتمال بسیار کم می باشد و یا کاهش بیشتر قیمت به طور چشمگیری اتفاق نخواهد افتاد.

کاهش قیمت طلا

در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا با کاهش رو به رو بوده است ، این کاهش پس از افزایش چشمگیر قیمت در ماهای تیر و شهریور ( jun and sep ) سال جاری اتفاق افتاده است.

در دو ماه طلا تیر و شهریور سال جاری قیمت هر گرم طلا به عدد ۵۰ دلار نیز رسید ، رسیدن به این قیمت نوید بخش افزایش دوباره طلا را میداد که همانطور هم شد و قیمت هر گرم طلا در مرز ۵۰ دلار معامله گردید.

در روز های گذشته قیمت هر گرم طلا با کاهش رو به رو بوده است و قیمت آن به ۴۷ دلار رسیده است ، بعضی از تحلیل گران این قیمت را قیمت مناسبی برای خرید طلا در چند ماه گذشته می دانندو نوید بالا رفتن مجدد قیمت را می دهند.

کاهش قیمت نقره

قیمت نقره خام و شمش نقره نیز در بازار جهانی با کاهش مواجه بود.

پس از رشد قیمت نقره در ماه مهر ( oct ) سال جاری و رسیدن به قیمت هر کیلو گرم ۶۲۰ دلار ، قیمت این فلز گران بها در روز های گذشته با فراز و نشیب رو به رو بوده است.

در روز های گذشته قیمت هر گرم نقره به ۴۷۰ دلار رسیده است ، بعضی از تحلیل گران این قیمت را قیمت مناسبی برای خرید نقره در چند ماه گذشته میدانند و نوید بالا رفتن مجدد قیمت را میدهند.

1 دیدگاه برای “کاهش قیمت طلا و نقره در هفته گذشته آبان ۱۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *